FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywki

FIFA 20 Nowe funkcje rozgrywki  - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywki

Do premiery gry FIFA 20 pozostało ponad dwa miesiące i nadal pozostaje wiele niewiadomych dla fanów gry. W ostatnich dniach EA Sports wydała oficjalny zwiastun nowych funkcji w trybie rozgrywki. Co się takiego zmieniło, zobaczcie sami. 

Słaba sprzedaż FIFA 19 względem FIFA 18 wymusza na wydawcy gry wprowadzenie wielu zmian w nowej FIFA 20. Do tego trzeba dodać konieczność wprowadzenia wielu poprawek i aktualizacji wciągu niemal, że całego roku. Ostatnie doniesienia z obozu konkurencji Konami, wydawcy PES 2020 nie napawają jednak optymizmem. Wprowadzili oni wiele ciekawych zmian oraz poprawili znacząco efekty wizualne gry. Nowy PES 2020 niesie za sobą sukces wyeliminowania FIFA 20 drużyny Juventusu Turyn co może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedażowe zwłaszcza w początkowym okresie wydania gry, wielu zapewne zaczeka na zakup dopiero po opiniach wiernych tytułowi graczy.



Co nowego nowego zobaczymy w FIFA 20?

Bez wątpienia nowością może okazać się tryb Volta, chociaż wielu pamięta taki tytuł jak FIFA Street. Więc co do tej nowości można być nie do końca optymistą, jedno jest pewne czeka nas tam wiele zmian. Nowy format w stylu ulicznym, doda mnóstwo nowych funkcji rozgrywki, takich jak uderzenie piłki o ścianę i możesz sobie wyobrazić przełoży się na 11-a-side na boisku. Skupmy się jednak na samym trybie rozgrywki. Proponuję jednak na początek zobaczyć zwiastun. Wielu starym graczom otworzą się oczy i coś sobie zaczną przypominać. Tak bo niemal wszystko jest znane z poprzednich edycji.

Oficjalny zwiastun nowego trybu rozgrywki wydany przez EA Sports.

Dribbling Strafe


Wprowadzenie trybu Volta wymusiło wprowadzenie zmian w dryblingu. Według informacji zmianie uległa całkowicie mechanika dryblingu. Atakujący ma teraz możliwość poruszania z większą swobodą i zwinnością niż to miało miejsce dotychczas. Ma to na celu zwiedzenie zawodnika jeszcze zanim zostaną wykorzystane atrybuty szybkości oraz inne umiejętności.

EA Sport określiła Dribbling Strafe jako jeden z elementów Decisive Moments. Dzięki tym nowym umiejętnościom ataku, kontrolowanie atakującym może wzmocnić obronę. Poprzez bardziej inteligenty atak  będzie możliwość lepszego odzyskania piłki, obrońca będzie miał lepszą możliwość jej skierowania do kolegi z zespołu.

XBO - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiXBOX One
PS4 - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiPlaystation 4
Strafe DribbleLBL1
Strafe Dribble (przodem do obrońcy)RB + LBL1 + R1

Nowa funkcja Natural Player Motion zapewnia ostrzejsze reagowanie ruchem i bardziej inteligentne zajmowanie pozycji na boisku a gracze AI będą poruszać się w bardziej naturalny i złożony sposób. Potencjalnie  dzięki temu powinno to otworzyć przestrzeń

Da teraz także Natural Player Motion, który zapewnia ostrzejszy ruch i bardziej inteligentne pozycjonowanie, a gracze AI poruszają się w bardziej naturalny i złożony sposób i potencjalnie otwierają przestrzeń dla swoich kolegów z drużyny.



Timed finishing


Czas wykończenia akcji to jedna z najważniejszych funkcji i ma znaczenie zarówno dla atakującego i obrońcy. Wykończenie czasowe w nowym systemie rzutu wolnego umożliwiając próbę naciśnięcia przycisku w prawo w momencie kontaktu strzału. Ma to na celu zmniejszenie ilości błędów a zarazem nadania odpowiedniej rotacji strzału.
Nowe trajektorie strzałów spowodują, że strzały nabierają zupełnie innej rotacji dzięki czemu oddawany jest pełen realizm poprzez zastosowanie nowej fizyki piłki.  się, aby dodać jeszcze więcej realizmu, jako część nowej fizyki piłki dla FIFA 20. Piłka nożna Informed Motion wprowadza bardziej autentyczne obroty i odbicia piłki, które również będą odgrywać dużą rolę we wszystkich różne miejsca dostępne również w Volta.

Goalkeeper movement


Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest poruszanie się bramkarzem. Dotychczas pojawiało się w nim wiele błędów między innymi przenikanie bramkarza przez siatkę czy klopsy przy obronie strzałów.  EA Sports zapewnia, że dokonano wszelkich starań aby je wyeliminować. Dokonano także poprawek w sytuacjach 1v1 ponieważ często zdarzało się bronić strzały niemożliwe do obrony.

Rzuty wolne i rzuty karne


W FIFA 20 został wprowadzony zupełnie nowy system wykonywaniach rzutów wolnych i karnych, wprowadzono pięć aspektów tj. cel, pozycja, siła, rotacja  i synchronizacja:

  • Cel: został wprowadzony nowy mechanizm celowania, ma ekranie pojawi się celownik, siatka wyświetlana na bramce a gracze będą musieli wskazać miejsce gdzie będzie leciała piłka;
  • Pozycja: pojawi się nowy wskaźnik definiujący pozycję zawodnika przy oddawaniu strzału, dostępny będzie układ w trzech pozycjach (Szeroki, Normalny, Prosty), każda z nich będzie dawała pewne premię przy strzale;
  • Siła: określa trajektorię strzału, niski poziom siły będzie zbliżony wykonaniem do strzału finezyjnego, a o dużej mocy będzie zawierał nieco mniej techniki ale za to będzie miał większą prędkość, poziom normalny to zachowanie równowagi pomiędzy finezją a siłą;
  • Rotacja: po określeniu siły strzału, gdy zawodnik będzie miał kontakt z piłką będzie można jej nadać odpowiednią rotację za pomocą drążka, będzie to zależne od szybkości i dokładności wykonanego przez gracza ruchu;
  • Synchronizacja: można to określić jako czas wykończenia (Timed finishing), czyli wykorzystanie nowej funkcji, jej mechanika będzie mogła być użyta poprzez próbę naciśnięcia przycisku w prawo podczas kontaktu.

W przypadku rzutów karnych nie będzie możliwości nadawania piłce rotacji ale będzie możliwość zmiany celu jeszcze podczas rozbiegu.

EA chwali się jeszcze wprowadzeniem ulepszeń do samej animacji podczas strzału oraz, usunięciem pełzania muru.



Kontrola walki


Zmiany dotyczą systemu, który sprzyja ręcznemu rozwiązywaniu problemów, bardzo często obrońcy podczas ataku przeciwnika popełniali dziwnego rodzaju błędy, zwłaszcza gdy ich drużyna prowadziła. Teraz obrońcy będą mieć za zadanie przede wszystkim odzyskanie piłki, walcząc o piłkę i kierując ją do kolegi z drużyny. W przypadku sterowania przez gracza obroną minimalizowane będą częstotliwości utrzymania piłki po trafieniu, kładąc większy nacisk na siłę obrońcy i poprawiając potknięcia spowodowane przez atak.

XBO - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiXBOX One
PS4 - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiPlaystation 4
Stand TackleBO
Hard TackleBO

Ten system będzie mniej użyteczny w przypadku używania wślizgów, ponieważ uruchamiają się natychmiast po naciśnięciu przycisku. Podobnie jak w prawdziwej piłce nożnej, raz na jakiś czas piłka odbija się od napastnika, jednak częstotliwość tego zostanie zmniejszona.

Agile Jockey: Odświeżenie ręcznego systemu sterowania, dzięki czemu staje się bardziej zwinny i reaguje podczas obrony. Mechanizm ten umożliwi kontrolowanym przez użytkownika obrońcom lepsze odcięcie od podać lub zablokowanie strzału. Celem nowego systemu sterowania jest zachęcenie graczy do korzystania z ręcznej obrony i dokładnego przewidywania, co zrobi przeciwnik.

XBO - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiXBOX One
PS4 - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiPlaystation 4
Slow JockeyLTL2
Fast JockeyLT + RTL2 + R2

One v One


EA Sports przebudowała mechanizm rozgrywki 1v1, głównie za sprawą wprowadzenia trybu Volta, ale i nie tylko bo duże znaczenie będzie to miało w przypadku dryblera i obrońcy na boisku, w nowym mechanizmie będą oni mieli więcej czasu na czytanie gry i pokazanie swoich umiejętności a to może być znaczący element w przekroju całego meczu.

Celem EA w FIFA 20 jest zapewnienie rozgrywki, która pozwala na czytanie i przewidywanie, a nie na grę, w której reagujesz tylko na przeciwnika. Kluczowa jest strategia i ogólne zrozumienie piłki nożnej. Aby stworzyć te chwile, zespół skupił się na czterech głównych aspektach: spacing, movement, game flow and tools.

  • spacing and movement: poprawiony został system ustawiania się na pozycję AI z zachowaniem poleceń gracza, odda to bardziej realistyczny obraz gry, utrzymując przestrzeń i szybką reakcję, ma to na celu bardziej dokładne utrzymanie pozycji oraz foramcji, przewidywać następny ruch przeciwnika;
  • game flow: skupiono się na stworzeniu rozgrywki nieco wolniejszej ale bardziej złożonej gry bez piłki przy zachowaniu szybkiej i sprawnej kontroli, będzie możliwość przewidywania kolejnych elementów gry, kładąc nacisk na obronę taktyczną;
  • tools: podstawą działania rozgrywki jest wykorzystanie wcześniej omówionych funkcji gry: New Strafe Dribble, Controlled Tackling, Agile Jockey System oraz zastosowanie nowych zagrań:
XBO - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiXBOX One
PS4 - FIFA 20: Nowe funkcje rozgrywkiPlaystation 4
Lofted Ground PassA + AX + X
Lofted Ground Through Pass Y + Y△ + △
Driven Lobbed Through PassLB + RB + Y L1 + R1 + △
Slow DribbleLT + RT + LS L2 + R2 + LS
Set Up TouchRB + Direction RS (Hold) R1 + Direction RS (Hold)
Strafe DribbleLB + LSL1 + LS
Strafe Dribble (lock face angle)LB + RB + LSL1 + R1 + LS
Goalkeeper Cross InterceptY + Y (hold)△ + △ (hold)

Pozostałe zmiany w FIFA 20


  • Referees in play: sędziowie nie będą już utrudniać gry zawodnikom oraz blokować piłki;
  • Improved Blocks: udoskonalony system blokowania piłki, w celu zmniejszenia ilości nieudanych bloków oraz dodano nowe animacje;
  • Lofted Passes: poprawono system podań poprze podwójne wciśnięcie przycisku podań.
  • Ball Relative Switching:
  • Removed “No Touch Dribble”:
  • Early Lock to Pass Receiver:
  • Kick-Off Emotions:
  • 50/50 Tackles:
  • Pass Block Assistance:
  • New Skill Moves:
  • Nowe celebracje i animacje, które służą zarówno do aktualizacji naszej biblioteki prawdziwych momentów, jak i odświeżenia ogólnej jakości wizualnej gry, przy jednoczesnym dążeniu do lepszego przedstawienia ruchów i reakcji graczy.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz